11:23 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فرار مالیاتی

دستورالعمل رسیدگی به صورتحساب‌های غیر واقعی ابلاغ شد
نماد برتر- رییس سازمان امور مالیاتی دستورالعمل رسیدگی به صورتحساب‌های غیرواقعی را ابلاغ کرد.
آماده اخذ مالیات از خانه های خالی هستیم
نماد برتر- رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با تاکید بر این که وزارت مسکن تاکنون اطلاعات خانه های خالی تهران را به صورت کامل و جامع در اختیار ما قرار نداده است، گفت: به محض اینکه اطلاعات در اختیار ما قرار بگیرد آماده اجرای قانون و اخذ مالیات از این خانه ها هستیم.
100 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم
نماد برتر- نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به فرار مالیاتی در کشور اشاره کرد و گفت: آخرین آمارها نشان می‌دهد 100 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم که این خود عامل اصلی در کسری بودجه و عدم توازن بودجه‌های هزینه‌ای و عمرانی است.
پارسا: بساط توصیه و سفارش از سازمان مالیاتی جمع می‌شود
نماد برتر- رییس سازمان امور مالیاتی از رشد ۲۹ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته خبر داد و گفت که دستورالعمل شایسته سالاری در سازمان امور مالیاتی در حال اجرا است که در صورت تحقق آن بساط توصیه و سفارش در این سازمان جمع خواهد شد.
اجرای طرح جامع امور مالیاتی در اولویت سازمان امور مالیاتی قرار گیرد
پایگاه خبری راد: امیدعلی پارسا رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان دیدار و گفت‌وگو کرد.
اتحادیه اروپا نام سوئیس و امارات را از لیست سیاه مالیاتی خارج کرد
پایگاه خبری راد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا با خارج کردن نام هفت کشور از فهرست کشورهای موسوم به "بهشت مالیاتی" موافقت کردند.
پول‌سازی جدید برای بودجه ۹۹
پایگاه خبری راد: گرچه دولت در سال جاری کسری بودجه را با کاهش بخشی از هزینه‌ها و تامین منابع به طور خاص از محل صندوق توسعه ملی انجام داد اما به اعتقاد کارشناسان دیگر برای سال آینده خبری از این منابع نیست و باید به دنبال درآمدزایی باشد. افزایش درآمدهای مالیاتی و اصلاح حامل‌های انرژی و یارانه‌های پنهان دو محل اصلی است که ظاهرا در دستور کار دولت قرار دارد.
فرار مالیاتی به معنای دست کردن در جیب ملت و بیت المال است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه فرار مالیاتی به معنای خیانت و دست کردن در جیب ملت و بیت المال است، گفت: کسانی که اصل بدهی مالیاتی خود را تا تاریخ ۳۰ مهر ماه امسال پرداخت کنند خوش حساب به شمار می آیند و جرایم مالیاتی آن ها نیز بخشوده می شود.
چه درآمدهایی می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شود؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی معتقد است درآمدهای ناشی از توسعه صنعت گردشگری و صادرات غیرنفتی می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شوند. به اعتقاد وی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی باید از پول نفت برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر برای توسعه و صنعتی کردن کشور استفاده شود.
تشخیص قطعی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی
پایگاه خبری راد: رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام تشخیص قطعی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی گفت: در طرح جامع مالیاتی حدود ۳.۲ میلیارد داده در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.
بی‌برنامگیِ سازمانی پر خرج در سال سخت اقتصادی!
پایگاه خبری راد: شرایط رکود تورمی از یک سو و اعمال فشار بر صادرات نفت ایران از سوی دیگر دو عامل اساسی هستند که فشارها بر سازمان امور مالیاتی را بسیار بیشتر از گذشته می‌کنند، با این حال مسئولان سازمان امور مالیاتی تا این لحظه درباره برنامه‌های خود برای مواجهه با این شرایط در سال سخت اقتصادی، پاسخی به پیگیری‌ها نداده‌اند.
وقتی پرداخت باج‌ هم دیجیتال می‌شود!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که مجرمان سایبری نیز به سمت و سوی باج‌گیری از سوی ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند و برای احیای فایل‌های کدگذاری شده رایانه کاربران، تقاضای بیت‌کوین می‌کنند.
توان پرداخت مؤدیان مالیاتی کم شده است
پایگاه خبری راد: افزایش فشارها بر صادرات نفت کشور در سال جاری احتمالاً باعث افزایش فشارها بر درآمدهای مالیاتی خواهد شد. در این رابطه رئیس اسبق سازمان امور مالیاتی اظهار کرد که توان پرداخت مالیات توسط مؤدیان مالیاتی کاهش پیدا کرده لذا افزایش کارایی سازمان امور مالیاتی در سال سخت اقتصادی ضروری است.
کریمی: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات به منزله نابودی تولید داخلی است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تولید کنندگان صنعتی و کشاورزان توان رقابت با واردات را ندارند تاکید کرد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات به منزله نابودی تولید داخلی است.
پشت پرده حساب‌های بانکی مشکوک در یزد
پایگاه خبری راد: مدیر کل امور مالیاتی استان یزد، تمام اهتمام این سازمان را تعامل با مودیان برای وارد آمدن کمترین فشار مالی ذکر کرد و تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی آماده همکاری در جهت رونق تولید خواهیم بود.